wtorek, 30 października 2012

Wojciech Mann - "RockMann" - krótko i na temat




RockMann - książka Wojciecha Manna, to nie jest tak jak wydawało mi się przed jej przeczytaniem biografia.

Mało mamy tutaj informacji o jego życiu prywatnym, nie ma opisu dzieciństwa, młodości, etapu wkroczenia w dorosłość. RockMann opowiada m.in o wielkiej miłości autora do muzyki, poznawania, odkrywania nowych gatunków - w szczególności rock'n'rolla organizowaniu koncertów wielkich grup w czasach żelaznej kurtyny razem z opisami hucznych imprez, oraz o początkach radia w Polsce. Kiedy po kilku stronach odkryłem ten fakt byłem troszkę zawiedziony, ale czytałem dalej i nie wiem czy przypadkiem "czytanie w głowie głosem Manna" czy ogólne zainteresowanie tematem muzyki i radia, sprawiło, żę książka "pękła" w nieco ponad 2h. Czyta się na prawdę dobrze, lekko. Często na kolejnych stronach mamy do czynienia z humorem Manna, co tylko sprawia, że czytanie staje się jeszcze przyjemniejsze. Myślę, że nawet osoba która nie jest jakoś wielce zainteresowana w/w tematami też odnajdzie coś dla siebie. Bardzo fajnie jest poczytać o początkach radia czy zdobywaniu płyt muzycznych w czasach gdy było to dość trudną rzeczą. Mnie przede wszystkim urzekła miłość do muzyki rock'n'rolla która aż kipi z każdego rozdziału, każdej strony, każdego wyrazu.

(...) bo rock and roll wciąż jest wokół nas, tak samo fascynujący jak dawniej"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz