czwartek, 9 maja 2013

Warto #2 Dlaczego nigdy nie zrobisz zawrotnej kariery?




Uwielbiam zupełnie przypadkowo odkrywać fajne perełki w sieci - tak jak dziś. Uświadamia mi to fakt, że Internet w swoich czeluściach może zaoferować coś więcej niż multum stron z obrazkami, "śmiesznymi" filmikami na YouTube i generalnie wszelkiej maści pierdołami na które tracimy czas (też to przeglądam - bądźmy z sobą szczerzy :-D)

Wracając do tematu, chciałbym Cię dziś z kimś zapoznać.


Brzmi to trochę dziwnie, bo sam gościa poznałem  z godzinę temu. Podejrzewam, że nigdy go nie spotkam i nie zamienię nawet kilku zdań, ale to nic, bo wysłuchałem 15 minut jego monologu, i zupełnie mi to wystarcza. Przekaz zrozumiałem i wiem, że zostanie on w głowie na dłuższy czas. 

Nazywa się Larry Smith i w video poniżej wytłumaczy Ci dokładnie, dlaczego nigdy nie zrobisz zawrotnej kariery. 

Wiem, film ma 15 minut i pewnie mało kto faktycznie będzie mógł poświęcić czas, ale proszę spróbuj, zaręczam, że warto.







I co? Fajne, prawda?

Masz swoją pasję. może nawet jeszcze o tym nie wiesz. To zainteresowanie gdzieś tam siedzi, ale nie chcesz się w nim realizować, bo wymówki.

Wymówki, wymówki, wymówki. Który to już raz co?

Nie, bo się będą śmiali.
Nie, bo i tak mi nie wyjdzie.
Nie, bo jestem za słaby, i w sumie są lepsi ode mnie. Nie znam ich, ale gdzieś tam są.
Nie, bo mi się nie chce.
Nie pójdę nawet pobiegać, bo dziwnie patrzą.

Wiesz co...

Zacznij to robić. Po prostu załóż tego bloga, śpiewaj, tańcz, a jeśli nie wiemy co będzie dla nas najlepsze może faktycznie warto chwycić się kilku rzeczy na raz?

Próbuj.

Jakiś czas temu HBO Polska zorganizowało konkurs. Nadchodził nowy sezon Gry o Tron, a zadanie polegało na tym aby zaprojektować koszulkę która byłaby w klimacie serialu. Było wiadomo, że udział wezmą pro skille, którzy graficzne programy mają w małym palcu. Ja nigdy nie potrafiłem rozeznać się w tego typu programach (cholera nie potrafię nawet zdjęcia obrobić i wrzucić na fejsa z jakimś życiowym cytatem). Potrafię jednak rysować - ołówek nigdy nie był mi obcy. Zaprojektowałem koszulkę, wysłałem na konkurs


Niby dla rozluźnienia atmosfery, właśnie w tym momencie pojawia się uciążliwa reklama przed końcową, krytyczną sytuacją w filmie. Spróbuj czegoś nowego - filozofia 30 dni to interesująca notka która pomoże Ci wyrobić sobie nawyk, czy znaleźć nowe zainteresowanie. Warto zwrócić na to uwagę - polecam, Michał.


i...


to byłoby zbyt piękne


Przegrałem. Ale co z tego? Spędziłem trochę czasu nad swoją pracą i po porażce nie wyrzuciłem jej do kosza. Wręcz przeciwnie -  powiesiłem ją na ścianie pokoju. Naprawdę mi się podoba. Kiedy na nią patrze nie myślę o tym, że przegrałem, tylko o tym jak ją tworzyłem - pamiętam dokładnie każdy szczegół.
I znowu wracając do tematu - rysunek nie jest moją pasją. To zainteresowanie które być może kiedyś zamieni się w coś znacznie większego, coś czemu poświęcę się cały. Będę próbował dalej rozwijać się w tym kierunku, powoli na spokojnie - przecież nikt mnie nie goni.


Nie zgadzam się w Larrym co do jednej rzeczy. Co złego byłoby w napisie "Inżynier który wymyślił rzepy" na nagrobku takiego delikwenta?

Poświęcił się tej jednej rzeczy (produkcja i pomysł na zastosowanie rzep) i najwidoczniej był w niej najlepszy, skoro otrzymał takie wyróżnienie. Osiągnął sukces


Ja wziąłbym taki tytuł w ciemno :-).


Jeśli Twoją pasją jest pielęgnowanie ogródka - bądź najlepszym ogrodnikiem. Rodzicielstwo - bądź najfajniejszym rodzicem. Blogowanie - bądź najfajniejszym blogerem.

A przynajmniej staraj się być. Dąż do tego cały czas.


Na sam koniec, wracając do filmu - świetna końcówka. Zwrot "chyba, że..." - w kontekście całego monologu zostanie mi na długo w głowie i często będę go sobie powtarzał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz